شگردهای رسانه ای بهاییت
مذهب رسانهای بهاییت!
با توجه به سه دیدگاه کلی، درباره ذات و ماهیت فنآوری رسانه که درسه دیگاه کلی بیان می گردد، میتوان دیدگاه تعاملی را بیشتر منطبق با شیوه های تبلیغی بهاییان که دراین مجال بدانها پرداخته خواهد شد، به شمار آورد. زیرا به نظر بنده، رسانه اقتضائاتی دارد که بیشتر ابعاد نمادین دین را به نمایش میگذارد و از طرفی آیین بهائیت یک سری از تعالیمی را تحت عناوین تعالیم دینی به مخاطبانش القا میکند که آن تعالیم حالت نمادین دارد و در آن تعالیم عواطف زیبایی شناسانه و شعارهای مدرن و کلی از قبیل صلح جهانی، وحدت ادیان، همسان سازی فرهنگها و سلطه فرهنگ مدرن غرب وجود دارد. این تعامل بیشتر در راستای کمرنگ کردن ارزشهای بومی و پر رنگ کردن ارزشهای که جهانی سازان فرهنگ دنبال میکنند، هست. به عبارتی دیگر، جهانی شدن دین تاکید بر عناصر مشترک ادیان و تضعیف عناصر اختصاصی و ارزشهای بومی فرهنگهای مختلف اند تا از طریق کمرنگ کردن علایق دینی و مذهبی، آراء و دیدگاههای خود را به نام دین به خورد مردم بدهند.
احمدی رشادم متولد1350 زادگاهم لومان جاغوری در ولایت غزنی است. در رشته ارتباطات مقطع کارشناسی ارشد با گرایش دین و رسانه مشغول به تحصیل میباشم "ابراز" را برای انعکاس افکار و اندیشه های سالم اجتماعی و ارتباطی راه اندازی نموده ام امیدوارم در این راه برای کشور و جامعه ی خود خدمتی گرچند ناچیز کرده باشم و نسبت به زادگاهم ادای دین نموده و به رسالت انسانی و علمی خویش عمل کرده باشم. ایجاد وبلاک و ورودم درجامعه وبلاک نویسان،صرفا قدم نهادن در دنیای مجازی و تجربه فضای سایبری،نبوده بلکه دلمشغولیهای سیاسی،فکری و ارتباطی در قبال کشورم و سرنوشت مردم فرهنگ دوست ان،باعث شد تا در عصر ارتباطات که به قول"مک لوهان"ارتباط شناس کانادایی مرزهای زمان و مکان بهم ریخته و درسایه پیشرفت چشمگیر و سرسام اور تکنولوژی ارتباطات، دهکده جهانی و در پرتو انفجار اطلاعات، جامعه اطلاعاتی شکل میگیرد،جامعه یکه تجارت الکترونیک و داد و ستد علمی اطلاعات، در آن، حرف نخست را میزند، ما نیز در این دهکده، حضور خود را اعلام بداریم.